Responsables de l’atelier

Vanessa Guignery (ENS de Lyon, Présidente de la SEAC) vanessa.guignery@ens-lyon.fr

Gerald Preher (Université d’Artois) gerald.preher@univ-artois.fr

SESSION 1 : JEUDI 1 JUIN 13h30-16h30 salle E320

Modératrice : Vanessa Guignery (ENS Lyon, Présidente de la SEAC)

  • 13h30 Claire GARNIER-TARDIEU (Université Sorbonne Nouvelle) : Kathleen Raine and Transmission
  • 14h00 Maxime PETIT (Université de Toulouse) : Homosexuality, Transmission, and the Memory of Criminalisation in E.M. Forster’s The Life to Come
  • 14h30 Marion COSTE (Sorbonne Université) : Communication and Mediated Transmission: Verbatim Plays about the Iraq War
  • 15h00 Lise LEFEBVRE (Université Paul Valéry Montpellier 3) : Circularity and Circulation in Peter Ackroyd’s Life Narratives: Chatterton, English Music andThe House of Doctor Dee
  • 15h30 Maxence GOULEAU (Sorbonne Université) : ‘Those who can’t, teach’: Pregnancy, Professors, and the Anxiety of Transmission in Waterland and Common Ground
  • 16h Solène CAMUS (Université Lyon 2) : ‘But will I write disgustingly?’ (79): The Shock of Transmission in Martin Amis’s The Zone of Interest

SESSION 2 : VENDREDI 2 JUIN 9h00-10h30 salle E320

Modératrice : Hélène Machinal (Université Rennes 2)

  • 9h00 Armelle PAREY (Université de Caen-Normandie) : Characters in Search of an Ending in Laura Wade’s adaptation of Jane Austen’s The Watsons (2018)
  • 9h30 Myrto PETSOTA (Université Paul-Valéry Montpellier 3) : Alasdair Gray’s Rabelaisian Legacy: Genealogy and Creation in Poor Things
  • 10h00 Héloïse LECOMTE (ENS Lyon) : Chains of Consolation: Ghost-Writing Death’s Tales in Salena Godden’s Mrs Death Misses Death (2021)

SESSION 3 : SAMEDI 3 JUIN 9h00-10h30 salle E320

Modérateur : Xavier Le Brun (JSSE / Angers)

  • 9h00 Clémence LABURTHE-TOLRA (Université Paul Valéry Montpellier 3) : Vita Sackville-West’s Botanical Transmissions in the Observer: from Flowery Words of Advice to Rhizomatic Networks
  • 9h30 Constance POMPIÉ (Université Paul Valéry Montpellier 3) : The Transmission of the Pastoral Mode in Sarah Hall’s Haweswater (2002)
  • 10h00 Charlotte GOULD (Université Paris Nanterre) : The See Red Women’s Workshop, London 1974-1990: The Transmission of Feminist Ideas in Poster Form

SESSION 3 (SUITE) : SAMEDI 3 JUIN 11h00-12h30 salle E320

Modérateur : Gerald Preher (JSSE / Artois)

  • 11h00 Isabelle ROBLIN (Université du Littoral-Côte d’Opale) : Transmission as Fabrication in Graham Swift’s Shuttlecock (1981) and Wish You Were Here(2011)
  • 11h30 Sina VATANPOUR (Université de Lille) : The Body as the Medium of Transmutation of Cultural Heritage in Tennessee Williams’ ‘Desire and the Black Masseur’
  • 12h00 Eva GOURDOUX (Université de Toulouse) : From the South with a Twist: Flannery O’Connor’s Transmission of the South