Atelier 5 : Société d’Études Anglaises Contemporaines / La Nouvelle de langue anglaise

Responsables de l’atelier : Vanessa Guignery (École Normale Supérieure de Lyon) et Gérald Preher (Université d’Artois)

Jeudi 2 juin

13h30 – Clémence Laburthe-Tolra (Université Paul Valéry – Montpellier 3)

Fractured Landscape, Divided Society, Split Selves – the Blitzed London as ‘Third landscape’ in Rose Macaulay’s The World My Wilderness (1951).

14h – Catherine Hoffmann (Université du Havre Normandie)

Mental, Perceptual, Communicative Dislocations and Generic Destabilization in Jocelyn Brooke’s The Image of a Drawn Sword (1950).

14h30 – Lea Sinoimeri (Université de Paris)

Theatres of the Mind: Split Selves and Liminality in Contemporary Northern Irish Short Fiction.

15h – Isabelle Roblin (Université du Littoral Côte d’Opale)

Geology as a Metaphor in Graham Swift’s Ever After (1992).

15h30 – Armelle Parey (Université de Caen Normandie)

Memory Slippages and Biofiction in Maggie O’Farrell’s Hamnet.

.

Vendredi 3 juin

9h – Xavier Le Brun (Université d’Angers)

‘Positional Elegy’: Mode, Perspective and the Readers-Characters Fault Line in Virginia Woolf’s ‘Kew Gardens’.

9h30 – Héloïse Lecomte (École Normale Supérieure de Lyon)

‘On this near side of a cut’: Fault Lines as ‘principles of song’ in Denise Riley’s Grief-Writing.

10h – Valérie Favre (Université Lumière Lyon 2)

Faulty Woolf? Exploring the Fault Lines of Virginia Woolf’s Literary and Feminist Heritage in Contemporary British Literature and Culture.

Samedi 4 juin

10h – Shirley Bricout (Université Paul Valéry – Montpellier 3)

Textual Tectonics in ‘The Man Who Died’ by D. H. Lawrence.

10h30 – Élodie Trolé (Université Paris 8)

Cracking the (in)credible Open: A Study of the Rift between the Real and the Imaginary in the Short Stories of Steven Millhauser and Patricia Eakins.

11h – Émilie Walezak (Université de Nantes)

Fault Lines: Viral Disquiet in Sarah Moss’ Fiction.